Våra allmänna köpvillkor

Även regler kan skapa en roligare upplevelse och genom att vi alla vet vad som gäller , skapar vi rätt förutsättningar till en bra upplevelse.

1. ALLMÄNT

Eventcreators Sweden AB är den säljande parten och erbjuder produkter inom event och underhållning. Som kund kan du handla via webbplatsen. När du bokar din beställning godkänner du våra villkor och bokningen är bindande 29 dagar före ditt event. Du bekräftar också att de ifyllda uppgifterna är korrekta. Felaktiga uppgifter ansvarar du som kund för. Vi förbehåller oss rätten att ändra köpevillkoren och därför rekommenderar vi att du som kund alltid läser igenom dessa före köp. Köpevillkoren gäller för försäljning till privatpersoner och företagskunder över 18 år som är bosatta i Sverige. Kreditköp godkänns för personer över 18 år i enighet med svensk lag. Kunder under 18 år måste ha sin målsmans godkännande.

Vi reserverar oss för oförutsägbara händelser såsom eventuella leveransförseningar eller sjukdomsfall som förhindrar att leverantören inte kan fullfölja sitt uppdrag, prisjusteringar och tekniska fel. Vidare reserverar vi oss för att eventuella felaktigheter i bild, text och/eller prismärkning kan förekomma.

Har ni frågor gällande dessa villkor så kontakta oss på hello@eventcreators.se

2. BETALNING

Vi erbjuder olika betalningsmetoder; faktura, kontokort samt direktbetalning. Genom att lämna information i kassan och klicka på slutför köp, godkänner du Eventcreators Sweden AB allmänna köpevillkor. Du får därefter en bokningsbekräftelse automatiskt till angiven mail adress. Beställningsbekräftelsen är också ditt kvitto. Detta finner du även i Mina sidor. Priset i bokningsbekräftelsen och kundvagnen är det totala priset inklusive moms och alla eventuella avgifter. 14 dagar före evenemangsdatumet skickat en betalningslänk till den angivna mailadressen. Samtliga priser gäller (om inte annat anges) för leverans i Sverige. Som ny kund får du efter ditt köp ett mail med inloggningsuppgifter och lösenord så att du kan logga in i Mina sidor och följa din bokning.

Om du inte skulle få en orderbekräftelse eller har andra frågor, vänligen kontakta kundservice:
hello@eventcreators.se

3. ÅNGERRÄTT

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller 30 dagar före ditt bokade event. Vid köp av konsert eller specialevenemang är bokningen bindande. Vid avbokning sänder du ett mail till hello@eventcreators.se, där det tydligt skall framgå skäl till avbokningen.

Observera att slutfört eventpaket som betalats direkt vid bokningstillfället betraktas som ett köp. Vid betalning med faktura som betalningsalternativ likställs med kort- eller bankbetalning och räknas också som ett köp (2 kap. 10 § distansavtalslagen (DAL) gällande ångerrätt gäller också vid köp av evenemangs biljetter samt event paket). Se även konsumentverket distans avtalslagen e-handel.

Se även konsumentverket distans avtalslagen e-handel.

4. FAKTURAKÖP

För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller företagets/organisationens organisationsnummer. Fakturans betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår en avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift med 2%/månad av den totala summan för ditt event.

Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Grundkraven för att få betala mot faktura är följande: du har fyllt 18 år och är folkbokförd i Sverige. Du har inga betalningsanmärkningar och sedvanlig kreditprövning sker. Detta efter att personuppgifter lämnats i kassan. I vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. Om kreditupplysningen ej godkänns skickas begäran om förskottsbetalning till angiven mailadress.